پناه

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

پناه

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

این وبلاگ، ادامه ی چهارسال نوشتن در وبلاگ ایهام است. شهریور 94 اولین نوشته را منتشر کرده ام و حال 7 سال از آن روز ها می گذرد.
•اینجا خبر خاصی نیست. برای دنبال شدن، دنبال نفرمایید.

ریشه حقیقی

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸ ب.ظ

معادله درجه دویی بودی که فکر می‌کردم دلتای آن منفی ست و هیچ جوابی ندارد. یک بار سعی کرده بودم این معادله را حل کنم و دیده بودم جوابی ندارد. بی‌خیالش شده بودم. غافل از اینکه ظاهرا راه حل من یک اشتباه محاسباتی ساده داشت و جواب دلتای من صفر می‌شد. معادله من یک جواب داشت، فقط یک ریشه مضاعف: تو!

  • ۰۰/۰۹/۲۹
  • سایه

نظرات (۲)

دلتا همون ۴ عه بود؟

پاسخ:
:)))))))))
نه اون مثلثه بود. اون 4عه زیگما بود :))

حالا اگه دلتای من بود صد در صد منفی میشد که معادله ریشه نداشته باشه.

پاسخ:
:]]] نه به نظرم این از اوناست که کلا منفی نمیتونه باشه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">