پناه

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

پناه

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

این وبلاگ، ادامه ی چهارسال نوشتن در وبلاگ ایهام است. شهریور 94 اولین نوشته را منتشر کرده ام و حال 7 سال از آن روز ها می گذرد.
•اینجا خبر خاصی نیست. برای دنبال شدن، دنبال نفرمایید.

۱۷۱۲

سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۴ ق.ظ

یکی از مراجعین*م - یک پسر بچه ۷ ساله - آمد نشست روی صندلی. تا قسمت کد ملی و تاریخ تولد و اینها را پر کنم، برای اینکه فضا ساکت نباشد و شروع به ارتباط گرفتن کنم بعد از سلام و احوال پرسی گفتم «خببببب چه خبراااا؟» با لحن ساکتی گفت: «پام قبلا شکسته» و یکهو شلوارش را از پهلو پایین کشید تا جای بخیه بزرگ روی پایش را ببینم! گفتم لازم به نشان دادن نیست و بعد دلیل شکستگی را پرسیدم. در نهایت هم بخاطر عدم تطابق سنی ارجاعش دادم و اصلا آزمون نگرفتم، ولی والدین عزیز! اوصیکم به تربیت جنسی و آموزش حفظ حریم بدن. من آزمونگر هوشی بودم که کودکی بی محابا با اولین سوال، جلوی من شلوارش را پایین کشید، فلذا خطری او را تهدید نمی کرد، اما در آینده چطور؟ می توانید این را تضمین کنید؟


*اینکه می گویم «مراجع» منظورم به آن معنای «مراجع-روانشناس» نیست. ولی نمی دانم دیگر چه نامی باید برای آن بگذارم و خب توی این پایگاه، همه بچه ها را «مراجع» خطاب می کنند!

**این پست ها را که می نویسم، دل خودم می لزرد که حالا خودت چه پخی هستی و چه گلی می خواهی به سر تربیت فرزندت بزنی؟ :) حقیقتش منظورم سرزنش مادر آن بچه نبود، منظورم فقط این بود که تربیت جنسی چقدر مهم است و تیپیکال خانواده ایرانی چقدر نسبت به این موضوع بی توجه!

  • ۰۱/۰۵/۱۸
  • سایه

نظرات (۲)

خب شاااااید به خاطر پاش اینقد این دکتر و اون دکتر رفته،عادی بوده واسش

فک کرده شما هم دکترید😐

پاسخ:
فرض کنین یه غریبه که از قضا پدوفیل هم هست، میاد و به بچه میگه من دکترم و ازش درخواست می‌کنه اندام خصوصیش رو نشونش بده! آیا بچه باید بدون در نظر گرفتن موقعیت و شرایط براش عادی باشه و این کارو بکنه؟
و خب شرایط و موقعیتی که برای بچه وجود داره هم اینه که ما اومدیم برای مدرسه چند تا آزمون بدیم! نه که برای پام اومدم دکتر. به نظرم بازم توجیه پذیر نیست.

توجیه پذیر نیست ولی خببببب بچس

یه سری حریم های الکی توی خونواده ها اسیب زاس که یکیش همینه

پاسخ:
نمی‌دونم منظورتون از حریم های الکی چیه. اما من بحثم تربیت جنسی و آموزش حرمت تنه. مثلا حتما بچه هایی که از دستشویی های عمومی میان بیرون و بدون هیچ پوششی مادرشون رهاشون می کنه رو دیدید، خب این الان یه حریم الکی نیست!
عزت نفس بچه و حتی حق بچه بر گردن والد اینه که حرمتش رو حفظ کنه چه در خانواده و چه در اجتماع.
کاش در مورد اینکه کدوم حریم الکی و آسیب راست منظورتون رو می گفتید چون متوجه نشدم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">