پناه

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

پناه

از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم

این وبلاگ، ادامه ی چهارسال نوشتن در وبلاگ ایهام است. شهریور 94 اولین نوشته را منتشر کرده ام و حال 7 سال از آن روز ها می گذرد.
•اینجا خبر خاصی نیست. برای دنبال شدن، دنبال نفرمایید.

میدانی، من چند باری وسوسه شده ام جزوه را باز کنم و تست های آسان امتحان را جواب بدهم. مخصوصا وقتی استاد برای 20 تا تست تک کلمه ای یک سااااعت وقت داده و رسما می گوید از جزوه تان ببینید و همه تان 20 شوید دلبندانم! من واقعا وسوسه شدم مخصوصا از وقتی فهمیده ام معدل هم در قبولی ارشد وزارت بهداشت تاثیر دارد. ولی همانقدر که امروز وسوسه شدم، ترسیدم. ترسیدم از این که بهتر شدن نمره ام باعث قبولی ام در رشته و دانشگاهی در وزارت بهداشت شود و بعد که ارشدم را در آن دانشگاه گرفتم و خواستم کار کنم، تمام پولی که در میاورم حلال نباشد، بر پایه دروغ باشد و من کل عمرم از عذاب وجدان بمیرم.

من خیلی وسوسه شدم مخصوصا که می دانستم جواب هایم اشتباه است و به راحتی می توانستم از جزوه ببینم. آن لحظه تصمیم گیری سخت بود چون بعدش که ناهماهنگی شناختی کار خودش را می کند و تو شروع می کنی به توجیه کردن خودت. "نههه اونقدرام مهم نبوود"، "دو نمره کجای زندگیتو می گیره؟"، "همه دارن همین کارو می کنن!"، "سخت نگیر بابا! دیوانه!" . آن لحظه سر آزمون حس کردم امتحان همین است. امتحانِ تربیت بدنی نبود، امتحان 18 با عزت یا 20 با ذلت بود :))))))) و هیهات من الذله :))))) همانطور که صفحه آزمون باز بود و 50 دقیقه وقت داشتم (!!) جزوه ام را باز کردم، جواب دو تست را دیدم که غلط زدم ولی تغییرشان ندادم. خودم را به بدترین وجه ممکن آزار دادم و آزمون را به اتمام رساندم و نمره ام را ثبت کرد: 18. فدای سرم. 18 که خیلی هم خوب است. یادتان که نرفته؟ من دانش خانواده ام را 12 گرفته ام! 12! میفهمید؟ 12!!!

  • ۰۰/۰۳/۳۱
  • سایه

نظرات (۵)

اشک در چشمام حلقه زد که

پاسخ:
میرم جزو افتخاراتم بنویسم پس :))) توانا در جهت درآوردن حلقه های اشک خانم فاخته :)

اصن عمومی زیر ۱۶ نشه زشته!

امضا، یک ناتوانِ من الازل الی الابد در زمینه‌ی عمومی. -_-

پاسخ:
خب خداروشکر سربلند شدم دانش خانواده رو :)))
  • هاشم کوچیکه
  • اوه اوه به ۱۲ گیر میده، من انقلاب رو حذف پزشکی کردم!

    پ.ن: خوشم میاد زیر این پست همه عمومی داغونا جمع شن :)

    دمت گرم‌!

    من - البته وقتی دارم میفتم- دیگه نمی‌تونم تقوا پیشه کنم سر امتحان مجازی :(

    پاسخ:
    تجربه ثابت کرده هر وقت حس کردیم داریم میفتیم توهمی بیش نبوده و بالاخره استاد با ۱۰ هم پاس کرده. البته دانشکده ما اینطوریه :)) معمولا نمیندازن =) عمومی ها هم استاد خوب باشه نمیندازه :) کما اینکه ۱۲ داد بهم کشور دوست :,))

    من صحبتی ندارم-_-

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">